Is adverteren op LinkedIn relevant voor mijn organisatie?

Heeft u wel eens gebruik gemaakt van het adverteren op LinkedIn? En heeft dit het gewenste resultaat opgeleverd? Veel bedrijven laten hier enorme kansen liggen!

Wij horen vaak de volgende uitspraken wanneer wij bedrijven vragen naar LinkedIn advertising:

‘Te duur’
‘Veel duurder dan Facebook’
‘Het werkte voor mij niet’

Is adverteren op LinkedIn niet te duur?

In verhouding met het adverteren op Facebook of Instagram kan het lijken dat LinkedIn advertising duur is, de kosten per 1000 bereikte mensen kan soms wel 5x hoger liggen dan op Facebook of Instagram. Maar dit weegt zeker op tegen het feit dat je enorm specifiek kan targetten op uw doelgroep! Sterker nog… u kunt zelfs op een specifiek bedrijf targetten.

Voor onze klanten in de zakelijke markt halen wij dan ook vaak betere resultaten uit LinkedIn advertising dan uit Facebook & Instagram advertising.

Kortom LinkedIn advertising is duurder dan Facebook & Instagram advertising, maar is het te duur? Nee, naar onze mening niet!

Kan het adverteren op LinkedIn mij klanten opleveren?

Zit u in de zakelijke markt? Wij durven onze handen in het vuur te steken voor het feit dat LinkedIn advertising u klanten op kan leveren!

Maar hoe werkt LinkedIn adverteren dan wel?

Zoals u hier boven al gelezen had, kunt u een gesponsorde update laten zien aan elk bedrijf die u wilt bereiken. Uiteraard moet u een goede kernboodschap hebben en eventueel een goede landingspagina om het gewenste bedrijf alsnog een gewenste actie te laten doen

Om antwoord te geven op de vraag ‘’Hoe werkt het dan wel?’’ is lastig antwoord te geven, er zijn namelijk talloze strategieën denkbaar om LinkedIn advertising succesvol in te zetten voor uw organisatie. Om u toch een voorbeeld te laten zien, belichten wij hier een reeds uitgevoerde strategie:

Een klant heeft een tool die bedrijven herkent die zijn website bezoeken, deze tool herkent niet de persoon die namens dat bedrijf op zijn website kijkt, dit mag namelijk niet volgens de AVG.

Om deze bedrijven die de website hebben bekeken om te zetten tot een klant/lead, hebben wij het management van deze bedrijven een gesponsord bericht laten zien op LinkedIn. Dit bericht had als doel het achterlaten van contactgegevens zodat onze klant een afspraak kon maken.

Naast de bovenstaande strategie zijn er nog veel meer andere succesvolle strategieën denkbaar, ook in combinatie met andere mediakanalen.

Weet u niet zeker of het adverteren op LinkedIn iets voor uw bedrijf is, of heeft u andere vragen? Wij helpen u graag! Twijfel niet en neem eens vrijblijvend contact op!

Neem vrijblijvend contact op!

Lees meer over het adverteren op social media!

LinkedIn advertising

Heeft u een vraag?

Wij helpen u graag met uw vragen.

Onze laatste marketing artikelen

Vakantieplannen

De Acsense formule

Is adverteren op LinkedIn relevant voor mijn organisatie?

Weet u wat uw stip op de horizon is van uw bedrijf?