Weet u wat uw stip op de horizon is van uw bedrijf?

Heeft u een onderneming of wilt u een onderneming starten? Heeft u al goed voor ogen welke richting u uit wilt gaan met uw bedrijf of juist nog totaal niet? Met een strategisch marketingplan in uw bezit krijgt u hier antwoord op en na oplevering weet u precies welke richting u op wilt of kunt gaan met uw organisatie.

Waarom een strategisch marketingactieplan

Het strategisch marketingactieplan is de kern van uw strategie en beschrijft hoe je inspeelt op de markt. Het geeft als ware de handen en voeten aan de essentie van marketing, het inspelen op de behoeften van zowel uw huidige als potentiële klanten.

Met een goed marketingplan wordt er een verdiepingsslag in de markt gemaakt en helpt u tevens de markt, de  doelgroepen en concurrenten inzichtelijk te maken zodat er de juiste en reële doelen en doelstellingen gemaakt kunnen worden. In het plan wordt precies aangegeven wat deze doelen zijn en welke doelstellingen u stelt en hoe u uw deze doelen gaat bereiken, op welke termijn en met welke middelen.

Wat ons betreft is marketing de manier om uw product of dienst bij uw afnemer of klant aan te bieden en behoefte te creëren om vervolgens als eind resultaat meer leads en omzet te krijgen. Om dit te bewerkstelligen moet hier goed over nagedacht worden.

Zo onderzoeken wij precies welke (marketing-)strategie u zou moeten hanteren en welke marketingmiddelen en kanalen hierbij kunnen helpen. Daarnaast geven wij u in dit plan precies aan welke acties prioriteit hebben om opgevolgd te worden, om zo snel mogelijk tot actie over te kunnen gaan en de eerste stappen te zetten richting het resultaat van de door u gestelde doelen.

Wilt u sparren over het opstellen van een strategisch marketingplan of hier meer over weten?

Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij vertellen u graag wat de toegevoegde waarde van een strategisch marketingplan is.

Heeft u een vraag?

Wij helpen u graag met uw vragen.

Onze laatste marketing artikelen

Weet u wat uw stip op de horizon is van uw bedrijf?

Waarom (online) schieten met hagel niet werkt…

Niet lullen.. maar plannen, poetsen en vieren!

Haalt u het maximale uit uw Google Ads?